|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Приватним підприємцям
02.07.2013 14:56
| просмотров: 7463
Приватним підприємцям
Чи повинна фізична особа – підприємець подавати податкову декларацію щодо сплати орендної плати відповідно до укладеного нею договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності?
Якщо договір оренди земельної ділянки державної або комунальної власності оформлено на фізичну особу – підприємця, то такий підприємець подає до органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю і сплачує земельний податок щомісяця впродовж 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Пунктом 286.2 ПКУ установлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку на 1 січня і не пізніше від 20 лютого поточного року подають до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за відповідною формою з розбивкою річної суми рівними частками по місяцях. Під час подання першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі така довідка подається в разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене в податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки За податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця впродовж 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкові органи щороку до 1 травня провадять облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум податку. До 1 липня поточного року органи ДПС видають платникові податкове повідомлення-рішення про сплату податку за відповідною формою.
Чи є платником збору за спеціальне використання води приватний підприємець, що перебуває на спрощеній системі оподаткування та має перукарський салон?Абзацом другим п. 326.2 ст. 326 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) визначено, що за обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, збір обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником. Згідно з п. 323.2 ст. 323 Кодексу починаючи з 1 липня 2012 р. не належать до платників збору за спеціальне використання води водокористувачі, зокрема, юридичні особи, фізичні особи – підприємці, платники єдиного податку, що використовують воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, а саме: використовують воду в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані. При цьому пп. 324.4.1 п. 324.4 ст. 324 Кодексу передбачено виключення з об'єкта оподаткування збором обсягів води, що використовується для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, зокрема фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку. Отже, якщо фізична особа – підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування та на підставі договору на поставку води використовує воду для здійснення господарської діяльності, що належить до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси» (ДК-2010) (яка включає, у тому числі, послуги з миття волосся та інші подібні види послуг, що передбачають використання води в господарській діяльності при наданні таких послуг), то така фізична особа є платником збору за спеціальне використання води за весь обсяг фактично використаної води.
В які терміни приватними підприємцями надається податкова декларація збору за спеціальне використання води?
Платники збору подають одночасно з податковими деклараціями до органів державної податкової служби копії дозволу на спеціальне водокористування, договору на постачання води та статистичної звітності про використання води за формою № 2-ТП (водгосп).
Чи сплачує збір за спеціальне використання води фізична особа – підприємець, що знаходиться на загальній системі оподаткування та використовує воду із каналу (зрошувальної системи) для поливу вирощуваної сільськогосподарської продукції на підставі договору на водопостачання? Платниками збору за спеціальне використання води є водокористувачі – суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва (п. 323.1 Податкового кодексу України (далі-ПКУ). Листом Мінприроди України від 15.03.2011 № 5515/16/10-11-МП повідомлено, що для вторинних водокористувачів дозволом на спеціальне водокористування є встановлений у дозволі первинного водокористувача ліміт використання води та відведення стічних вод абонентами і договір між ними. Отже, підприємець, що знаходиться на загальній системі оподаткування та використовує воду з каналу (зрошувальної системи) для поливу вирощуваної сільськогосподарської продукції та має договір на поставку води, є платником збору за спеціальне використання води на загальних підставах.
Щодо оподаткування ОСББВідповідно до ст. 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (далі - Закон) об'єднання співвласників багато квартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Відповідно до ст. 4 Закону об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об'єднання. Згідно з п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками податків визнаються юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами. В Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори, перелік яких передбачений ст. 9 та ст. 10 Кодексу. На платника податків покладається обов'язок подавати до контролюючих органів у встановленому порядку декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, та сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом (п. п. 16.1.3 та 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Кодексу). Крім того, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 Кодексу). Підстави припинення виконання податкового обов'язку визначені п. 37.3 ст. 37 Кодексу. Платник податків зобов'язаний за кожний звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 Кодексу). Стосовно податку на прибуток, то слід зазначити, що неприбуткові установи та організації подають до податкових органів Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій, форма та порядок якого затверджені наказом ДПА України від 31.01.2011 р. N 56. Оподаткування неприбуткових установ та організацій передбачене ст. 157 Кодексу. Стаття 157 застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які відповідно до абз. "е" є об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку. Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством (п. 157.12 ст. 157 Кодексу). Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "е" пункту 157.1 статті 157, отримані у вигляді внесків, коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям для забезпечення потреб їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів (п. 157.8 ст. 157 Кодексу). У разі якщо неприбуткова організація отримує дохід із джерел інших, ніж визначені пунктами 157.2 - 157.9 цієї статті, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих із таких інших джерел, що зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів (п. 157.11 ст. 157 Кодексу).
ПОРЯДОК
|
|